'meer verkeer door de afwerking van de R4-aansluiting'
Buurgemeente Melle bijvoorbeeld paste haar verkeerssignalisatie al aan om minder zware vrachtwagens op haar grondgebied te krijgen. Schepen van openbare werken Rousseaux gaf toe dat beide ontwikkelingen veel meer verkeer zullen aanzuigen naar Merelbeeks grond-gebied maar beschouwde dat als een trend die we niet kunnen keren. Nochtans zou Merelbeke, in navolging van Melle, al duidelijk kunnen maken dat onze gemeente geen transitzone is voor (vracht)verkeer dat richting Zuid-Oost-Vlaanderen moet. Ook kan het verkeer op de R4 dat Merelbeke straks binnenrijdt via signalisatie maximaal worden aangemaand verder de E40 te volgen. Zeker dat verkeer dat ten zuiden van Merelbeke moet zijn en via de afrit Wetteren in Oosterzele en verder wil geraken. Zonder die maatregelen dreigen Lemberge en Bottelare de zuidelijke ring van Merelbeke te worden met alle nefaste gevolgen vandien voor de leefbaarheid van de bewoners.
Groen drong er tijdens de gemeenteraad nog op aan om te kiezen voor een studiebureau met veel ervaring in het aanleggen van veilige kruispunten voor fietsers. De oproep tenslotte om het voorontwerp maximaal en tijdig te toetsen bij buurtbewoners, de werkgroep mobiliteit en andere betrokkenen werd door de schepen enthousiast onthaald. Daar wil hij zeker werk van maken.
Reacties
Aanmelden via
Facebook Twitter